Digihive Digihive
Menu
CS
Pomalý web zabíjí vaše podnikání

Pomalý web zabíjí vaše podnikání

Rychlost vaší webové stránky je důkazem dobře zvoleného a kvalitně zpracovaného řešení po technické stránce, ale má zásadní vliv i na váš úspěch v podnikání. Nevěříte? Připravili jsme pro vás krátké zamyšlení nad touto problematikou, které vás zcela jistě přesvědčí.

Pomalý web ovlivňuje nejen to, jak se zákazník na webu chová, ale dokonce i to, zda na vaše stránky vůbec přijde.

Na základě výzkumů uživatelského chování se dá udělat rovnítko mezi rychlým webem a spokojeností jeho návštěvníků. Odezva webu za 0,1 sekundy až 1 sekundu je považována za dostatečně rychlou, jakákoliv delší prodleva už ukazuje na problémy a návštěvník pak stránky většinou opouští. Dlouhé načítání tak snižuje dobu kterou na webu zákazník tráví, počet stránek které si projde, ale primárně to nejdůležitější – pravděpodobnost, že si objedná produkt nebo poptá vaši službu (tzv. konverzní poměr webu).

Zdroj: https://blog.hubspot.com/marketing/page-load-time-conversion-rates

Odhlédneme-li na chvíli od uživatelských zkušeností, tak zjistíme, že rychlost webu ovlivňuje  i to, jak vás budou mít rádi vyhledávače jako Google nebo Seznam. Pokud váš web bude v tomto ohledu výrazně zaostávat, pravděpodobně se nebude vaše webovka zobrazovat na předních stránkách vyhledávání a budete přicházet o návštěvníky z těchto neplacených zdrojů.

Co všechno tedy rychlost webu ovlivňuje?

  • Pozici ve vyhledávání (Google, Seznam)
  • Zobrazování a cenu vašich kampaní přes Google Ads
  • Chování uživatelů na webu
  • Konverzní poměr webu
  • Návštěvnost webu
  • a mnohé další…

Jak tedy zjistit jak je web rychlý?

Rychlost webu můžete zkontrolovat přes mnoho nástrojů, které jsou na internetu bezplatně k dispozici. Nezapomínejte analyzovat kromě hlavní stránky i několik dalších podstránek s největší návštěvností. Jedná se například o produktové kategorie, klíčové služby, nákupní košíky a další.

Neznáte-li žádný z těchto programů, podívejte se na seznam vybraných nástrojů, které jsme pro vás vybrali:

  • PageSpeed Insights – bezplatný nástroj společnosti Google, který vám zadanou stránku zanalyzuje jak pro počítačové tak mobilní zobrazení. Kromě analýzy vám nabídne i rady, jak rychlost vylepšit.
  • WebPageTest – nástroj, který vám zdarma stránku zanalyzuje, zobrazí zásadní chyby a rychlosti načítání v grafech. Výhodou tohoto nástroje jsou printscreeny načítacího procesu.
  • GTMetrix – kromě analýzy a následných doporučení vám tento nástroj umožní porovnávání předchozích měření, díky čemuž zjistíte, v jakém bodě nastala chyba.
  • Pingdom Tools – pokud svoje webové stránky orientujete i na zahraniční klientelu, je pro vás důležité otestovat rychlost i v ostatních světadílech. Pingdom Tools vám web zanalyzuje hned na několika místech na světě a v grafu vám dodá detailní informace o vašich stránkách.
  • PageSpeed.cz – letos nově vzniklý nástroj z dílny českých kodérů, kromě standardní analýzy a doporučení ke zlepšení, nabídne i možnost porovnat vaše stránky s těmi konkurenčními, nebo výsledky uložit pro pozdější komparaci s výsledky novými.

Zjistili jste, že je vaše webová stránka pomalá?

Optimalizace rychlosti většinou není náročný proces a během pár hodin můžete nejpalčivější problémy vyřešit a získat zpět zákazníky, o které zbytečně přicházíte. Jak si nejlépe poradit s optimalizací webu se dozvíte v našem dalším článku. Jak zrychlit web na WordPressu.

Na analýzu a testování rychlosti nezapomínáme ani při tvorbě našich webů. Pokud máte další otázky, přejete si vytvořit rychlou webovou stránku nebo tu stávající optimalizovat, neváhejte nás kontaktovat.

Kategorie:

Podobné články

Zpět na výpis článků