Tipy pro efektivnější vyhledávání
Pořád přemýšlíte nad viditelností ve vyhledávačích, jestli se zobrazujete dostatečně vysoko ve výsledcích a jestli vás lidé mohou najít? Zamysleli jste se ale někdy nad druhou stránkou věci? Nemyslíme analýzu klíčových slov nebo jinou optimalizaci pro vyhledávače, ale to, jak vyhledáváte. Přichystali jsme si pro vás několik tipů, které vám usnadní vyhledávání.
Možná si říkáte, že vzít telefon do ruky a najít něco na internetu umí každý. To sice ano, ale pokud hledáte ne úplně jednoduché téma, stává se, že se hned tak nedopátráte. Když se naučíte hledat, budete mít informace doslova jako na dlani.
Správné nastavení pro co nejlepší výsledky
Pokud k vyhledávání používáte Google, můžete upřesnit výsledky vyhledávání pomocí správného nastavení. To najdete vpravo nahoře pod ozubeným kolečkem. Pod tlačítkem nastavení vyhledávání lze zapnout filtr bezpečného vyhledávání, který skryje explicitní výsledky. To se hodí zapnout na zařízeních, která používají děti. Dále vybrat oblast – stát, jazyk nebo třeba preference zobrazování trendů ve vaší oblasti. A konečně tlačítko rozšířené vyhledávání, jež umožňuje upřesnit vyhledávací dotaz, aniž byste si museli pamatovat různé operátory.
Pokud nemáte času nazbyt a výsledky vyhledávání se vám nechtějí složitě nastavovat, můžete použít nástroje, které najdete hned pod polem pro vyhledávací dotaz. V nástrojích si vyberte si jazyk, ve kterém chcete získat výsledky, časový úsek ve kterém byly stránky zveřejněny a zda si přejete zobrazit přesnou shodu nebo vše.
Usnadněte si hledání díky operátorům
Pokud by vás přece jen zajímalo, jak správně použít operátory, čtěte dál. Výsledky vyhledávání můžete upřesnit pomocí operátorů, což jsou slova nebo znaky, které přidáte do vyhledávacího dotazu. Pojďme se společně podívat na ty nejčastěji používané. Využít je můžete také v Google Scholar a některé i na Seznamu.
Sloučení dotazů pomocí AND/OR
Sloučit vyhledávací dotazy lze pomocí anglických spojek A/NEBO. Nesmíte zapomenout je napsat velkými písmeny, jinak nebudou fungovat. V případě zadání vyhledávacího dotazu digihive OR inevio, se vám zobrazí výsledky obsahující alespoň jedno ze slov. V případě digihive AND inevio jsou výsledky skoro stejné, kdybyste napsali digihive inevio.
Uvozovky
Pro vyhledání přesné fráze slouží uvozovky. Po zadání dotazu “digitální agentura digihive“ se vám objeví pouze výsledky, které obsahují celou frázi se stejným textem ve stejném pořadí.
Hvězdička
Hvězdička použijte pokud nevíte nějaké slovo z hledané fráze. Pak vám vyhledávač zobrazí všechny možnosti, které zadaným slovům mohou odpovídat. Například běží * k táboru.
Minus
Nezajímá vás to? Vyskakují vám na vás irelevnatní výsledky? Není nic jednoduššího než použít minus, tím ho vynecháte z výsledků.
Související weby
Pro vyhledání webů podobného zaměření jako ten, který už znáte, stačí použít slovo related. Například related:digihive.cz. Dejte pozor a za dvojtečku po tomto operátoru nepište mezeru, ale hned webovou adresu.
Na vybraném webu
Pokud chcete vyhledávat pouze na vybraném webu, použijte operátor site. Například site:digihive.cz online marketing
Rozšířené vyhledávání obrázků
Kromě běžných výsledků vyhledávání můžete svůj dotaz specifikovat také při hledání obrázků. Využijte přitom Rozšířené vyhledávání obrázků, ve kterém se dá pracovat s výše zmíněnými operátory a upřesněními požadovaný obrázek: barva, velikost nebo typ souboru.