Digihive Digihive
Menu
CS
Jak na organický dosah na sociálních sítích

Jak na organický dosah na sociálních sítích

O tom, že organický dosah na sociálních sítích stále klesá, jsme se zmiňovali již v minulém článku: Jak využít reklamu na Facebooku pro váš e-shop. Řešením bylo dosah si zaplatit. Dnes se však podíváme na to, jak jej zvýšit organicky a jaké typy příspěvků má v současné době cenu zveřejňovat.

Co je to organický dosah

Organický dosah vyjadřuje počet uživatelů, kteří viděli váš obsah, aniž byste za jeho zobrazení museli zaplatit. Sociální sítě nyní upřednostňují monetizaci obsahu, ne vždy je však možné do onlinové strategie placený obsah zahrnout, ačkoliv kombinace placených a organických příspěvků se zdá jako nejlepší řešení.

Takto můžete porovnat váš organický a placený dosah na Facebooku.

Přizpůsobte obsah každé ze sociálních sítí

Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, Twitter, Snapchat, Pinterest – jde vám ze všech těch sociálních sítí hlava kolem? A to tento výčet nebyl zdaleka konečný. Před založením profilů úplně všude je třeba se zamyslet nad tím, zda se na daných sociálních sítích vůbec nachází vaše cílová skupina. Pokud jste B2B firma, pravděpodobně nebudete hledat firemní partnery na TikToku.

Při tvorbě vaší online strategie je nutné si tento fakt uvědomit a zaměřit se na sítě, které jsou pro vás relevantní, a čas strávený při tvorbě unikátního obsahu pro každou z nich nepřijde nazmar. Nezapomeňte pak obsah přizpůsobit pro každou síť, jejich algoritmy jsou odlišné, používají je odlišní lidé a očekávají od nich něco jiného. Nastudujte si, jaký obsah je vhodný pro Facebook, jaký pro LinkedIn, a jakým způsobem na každé ze sítí komunikovat.

Vsaďte na dobrý vizuál

V množství fotografií a obrázků se v dnešní době člověk velmi rychle ztratí a hned tak jej něco nezaujme. Proto je třeba tvorbě vizuálů a fotografií věnovat dostatek prostoru. Zaujměte své sledující poutavým videem, hravým gifem nebo kvalitní grafikou, kterou si ihned spojí s vaší značkou.

Vytvářejte užitečný obsah

Nesnažte se v každém příspěvku jen prodávat. Konverze jsou pravděpodobně vaším hlavním cílem, občas se ale vyplatí slevit a vytvářet pro vaše sledující poutavý a třeba i poučný obsah s přidanou hodnotou, který budou rádi sdílet a komentovat. Zahrňte je proto zajímavostmi, radami a tipy. Vzdělávejte vaše sledující nebo je vezměte na virtuální návštěvu do zákulisí vaší firmy.

Postujte pravidelně

Jedním z klíčů k úspěchu je pravidelnost. Buďte proto konzistentní a publikujte příspěvky bez větších časových oken v řádu týdnů až měsíců. Nezapomeňte ale, že kvantita nerovná se kvalita.

Kdy publikovat? Nejlepší čas je ten, když je největší část vašeho publika online, což zjistíte v přehledech vaší stránky/profilu. Přidáváme pár tipů, které vám pomůžou postovat pravidelně a neshořet na „zasdílím to v tramvaji po cestě domů“. Nezasdílíte.

  • Vytvořte si příspěvky minimálně na měsíc dopředu.
  • Zda se obáváte nedostatku insiprace na obsah, zaveďte pravidelné „rubriky“ příspěvků. Například každé pondělí budete sdílet zkušenosti zákazníků s vašimi produkty #vasezkusenosti, ve čtvrtek tipy, jak vaše produkty kombinovat.
  • Hotové příspěvky předem naplánujte pomocí Business Suite (pro Facebook a Instagram) nebo jiné aplikace.

Vyzvěte k akci

Ani tentokrát nelze nepřipomenout kouzelnou zkratku CTA, tedy call to action. Nenechejte vaše fanoušky odejít, řekněte jim, co mají dělat a jak se mají zapojit. Zeptejte se jich na něco, poproste je o sdílení, řekněte jim, kde mají kliknout pro více informací nebo je rovnou vyzvěte k nákupu či rezervaci. Dejte ale pozor, aby těchto instrukcí nebylo příliš, uživatelé pak neví, kam dříve a rozhodně všechny vaše výzvy nesplní.

Odpovídejte na komentáře

Výše jsme vaše fanoušky vyzvali k nějaké akci a pokud jí bylo odpovědět na vaši otázku do komentářů, nezbývá vám nic jiného, než navázat konverzaci. Vaši sledující budou psát komentáře častěji, když budou vědět, že tím získají vaši pozornost a především odpověď. Nenechávejte bez odpovědi jak pozitivní, tak především negativní reakce.

Jděte s tváří na trh

Dle výzkumu Institutu technologie v Georgii mají instagramové příspěvky zobrazující lidskou tvář o 32 % více komentářů a o 38 % více lajků. Nebojte se ukázat, kdo za vaší značkou stojí, kdo jsou vaši zaměstnanci nebo zákazníci.

Ruku v ruce s algoritmem

Pokud pečlivě následujete již zmíněné tipy, bude vám algoritmus ojistě nakloněn. Je totiž takovým souborem několika faktorů, mezi které patří relevance, příhodnost sdělení a vztah uživatele s vaším profilem. Pokud tedy na vaše příspěvky uživatel často reaguje, budou se mu pravděpodobně další posty zobrazovat.

Tipy pro úspěšný profil na Facebooku

  • Založte vlastní skupinu věnovanou vašemu tématu. Vytvoříte tím další místo, kde můžete sdílet (třeba i exkluzivní) obsah a přímo komunikovat s vašimi zákazníky. Algoritmus Facebooku upřednostňuje příspěvky ze skupin, které uživatele zajímají, takže je velmi pravděpodobné, že bude mít také větší dosah.
  • Využijte různé nové formáty, jako je video, GIF, 360° fotka a vypozorujte, které jsou na vaší stránce nejúspěšnější.
  • Nemůžete se setkávat? Rádi byste interagovali s vašimi sledujícími skoro jako naživo? Vyzkoušejte živá vysílání. Jejich sledovanost v roce 2020 stoupla o 50 %. Co se týká engagementu, ten je u živých vstupů vyšší než u běžných videí.
  • Využívejte FB stories a přeskočte algoritmus. Stories na Facebooku, stejně jako na Instagramu, nejsou součástí newsfeedu, ale objevují se nad ním, algoritmus na ně tudíž neplatí.
  • Naučte vaše sledující používat reakce. Facebook nezavedl možnosti různých reakcí na příspěvky pro nic za nic. Protože chce, aby je uživatelé používali, údajně mají pro algoritmus tyto reakce větší váhu, než jednoduché „to se mi líbí“. Snažte se proto v lidech vyvolat emoce, aby začali používat reakce.
  • Dostaňte se do oblíbených a přeskočte ostatní. Ukažte vašim sledujícím, jak si vás mohou uložit do oblíbených, a mít vaše příspěvky vždy na dosah ruky. Přesněji řečeno vždy zobrazeny jako první s tím, že se na ně nebude vztahovat řezení příspěvků dle algoritmu.

Algoritmus Instagramu funguje na principu strojového učení, to znamená, že s novými daty se neustále vyvíjí a vylepšuje. Nezapomeňte sledovat novinky, které sám Instagram pravidelně sdílí na svém oficiálním profilu. Přidáváme několik našich tipů:

  • Využívejte algoritmem upřednostňované formáty jako jsou Reels. Instagram totiž chce, aby tyto nové prvky vyzkoušelo a začalo používat co nejvíce uživatelů.
  • Když příspěvek, tak carousel. Nejenom, že více fotografií umožní lépe představit vaše produkty a podat o nich více informací, ale také uživatele déle udržíte u vašeho příspěvku a to se počítá!
  • A zase ta pravidelnost. V červnu tohoto roku šéf Instagramu Adam Mosseri prozradil, že pro získání a udržení si publika stačí postovat příspěvky dvakrát týdně, v případě stories pak dvakrát denně.
  • Nesnažte se Instagram obejít. Nákup followers nebo srdíček, „lajkovacích skupiny“ a podobné neřesti se opravdu nevyplácí. Z krátkodobého hlediska sice rychlý nárust vypadá dobře, ale dlouhodobě je taková strategie to neudržitelná, zejména pokud hledáte reálné zákazníky a konverze.
  • Používejte hashtagy správným způsobem – v příspěvku jich můžete využít až 30, ve stories pak 10. Sám Instagram rozdělil hashtagy do 9 skupin. Můžete používat hashtagy, které označují váš produkt nebo službu, místo vašeho podnikání nebo třeba speciální události, jako je uvedení nových produktů. Nezapomeňte hashtagy, které se týkají vaší firmy sledovat a průběžně vyhodnocovat.

Máte z toho v hlavě guláš? Nezoufejte, na online marketing nemusíte být sami. V digihive vám pomůžeme jak s reklamou, tak obsahem. Stačí nás kontaktovat.

Kategorie:

Podobné články

Zpět na výpis článků