Digihive Digihive
Menu
CS
Co se skrývá pod zkratkou SEO a co to znamená pro vaše podnikání

Co se skrývá pod zkratkou SEO a co to znamená pro vaše podnikání

Rádi byste dostali na váš web více návštěvníků? Potýkáte se s nízkou organickou návštěvností? A už jste slyšeli o SEO? Jestli ne, tak pozorně čtěte dál, možná že právě SEO je řešením, jak na váš web přivést více zákazníků a posunout vaše podnikání zase o kousek dál.

Co znamená SEO

SEO je anglická zkratka pro Search Engine Optimization, do češtiny přeloženo jako optimalizace pro vyhledávače, což vlastně není nic jiného než soubor metod a postupů, které vedou k vylepšení pozice vaší webové stránky ve vyhledávačích jako je Google nebo Seznam. Společně s PPC kampaněmi je SEO jedním z klíčových nástrojů online marketingu ve vyhledávačích. Jaký je vlastně rozdíl mezi SEO a PPC? SEO vám pomůže dostat návštěvníky na váš web organicky, tedy po kliknutí na neplacené výsledky vyhledávání. Kdežto pod zkratkou PPC se skrývají slova pay per click, což znamená, že platíte za každé kliknutí uživatelů na vaši reklamu ve vyhledávání.

On-page vs. Off-page? Jaký je rozdíl?

SEO je velmi komplexní a neustále se vyvíjející disciplína, která se skládá z velkého počtu kroků vedoucích k optimalizaci vašeho webu. Tyto kroky lze rozdělit na:

  • on-page, jak už z názvu vyplývá, se dějí přímo na webu. Mezi ně patří tvorba vhodného a relevantního obsahu, meta titulků a nadpisů, výběr vhodných klíčových slov na základě analýzy, optimalizace obrázků a rychlosti načtení.
  • off-page faktory jsou ty, které se odehrávají mimo web. Jde například o odkazy na vaše stránky z jiných webů, ze sociálních sítí nebo dalších relevantních stránek, které váš web dokážou posílit – tomu se říká linkbuilding.

Obsah a technické parametry. Nutné je obojí

SEO lze kromě on-page a off-page rozdělit také na obsahové a technické. Obsahové SEO se zabývá již zmíněnými titulky, textem, formátováním, úpravou textu, atd. Jeho cílem je zkrátka vytvořit kvalitní, přehledný, zajímavý a relevantní obsah. Naproti tomu technické SEO vyžaduje více kóderských znalostí – spočívá ve tvorbě XML sitemap, správného přesměrování a struktuře webu, zabezpečení, vyvarování se chyb kódu 404 a dalších. Vyšperkovaný obsah na pomalém webu také tolik parády neudělá. Proto je pro co nejlepší výsledky nutné, aby obsah šel ruku v ruce s technickými parametry.

Proč investovat do SEO

Díky správnému SEO půjde váš web nejen vidět na prvních pozicích ve vyhledávačích, ale také na něj přijdou relevantní uživatelé a vám se zvýší organická návštěvnost. A protože návštěvníci přišli na relevantní stránku, která je zajímá, mnohem pravděpodobněji nakoupí a stanou se z nich vaši zákazníci. Investovat do SEO se určitě vyplatí, je to však běh na dlouhou trať a je už dopředu třeba počítat s tím, že výsledky se nedostaví ihned. Základ je trpělivost a dlouhodobá a pravidelná činnost. Pokud byste v pár jednoduchých krocích rádi vylepšili vaši pozici ve vyhledávačích ještě dnes, přečtěte si náš článek s 5 tipy. A kdyby vám to nestačilo, sepsali jsme pro vás další várku extra tipů.

Není SEO váš šálek čaje? Rádi byste investovali váš čas do jiných aktivit? Svěřte váš web do naší péče, pomůžeme vám. Stačí nás kontaktovat.

Kategorie:

Podobné články

Zpět na výpis článků