Digihive Digihive
Menu
CS
5 tipů jak jednoduše zlepšit organickou návštěvnost webu

5 tipů jak jednoduše zlepšit organickou návštěvnost webu

Lámete si hlavu, proč se vám na vaše webové stránky nedaří přivést návštěvníky z neplacených zdrojů jako je Google nebo Seznam? Je dost možné, že v rámci SEO optimalizace (tedy nastavení webu tak, aby ho měli rádi vyhledávače) zapomínáte na několik klíčových bodů. Na to, jaké to jsou a jak je vylepšit, se podíváme v dnešním článku.

Nevyužíváte síly relevantních klíčových slov

Klíčová slova jsou jedním z nejzásadnějších prvků na vašem webu. Stojí na nich informační architektura (tedy struktura webu) a jsou základním podkladem pro tvorbu obsahu. Klíčová slova vám pomáhají k relevantnímu zobrazování vašich webových stránek ve všech vyhledávačích jako je Google nebo Seznam. Specifická slova pomáhají vyhledávači pochopit kontext vaší stránky nebo článku, díky čemuž se pravděpodobnost zobrazení webu ve výpisu výsledků vyhledávání zvyšuje. Větší počet relevantních klíčových slov samozřejmě vede k lepším pozicím ve vyhledávání, což vede k větší návštěvnosti vašeho webu i bez placených reklam.

Chcete se o klíčových slovech dozvědět více? Dobrým základem je pustit se do Analýzy klíčových slov, která vám napoví, jaká slova vybrat a jak je na webu použít.

Nemáte vyplněné meta značky

Meta značky, složené z meta nadpisů (title) a popisů (description), jsou dalším faktorem, které ovlivňují pozici vaší stránky ve vyhledávání, jelikož na základě těchto informací Google hodnotí relevantnost a kontext vašich stránek pro zadaná hesla a generují vám tak další bezplatnou návštěvnost.

Meta nadpis i popisek v určitém počtu znaků stručně a jednoznačně popisuje uživatelům váš web a tím je lákají k návštěvě. Čím relevantnější a atraktivnější meta značky, tím je pravděpodobnější, že zákazník proklikne právě váš odkaz a ne ten konkurenční.

Obsah na vašem webu se nemění a chybí mu propojení v rámci webu

Zvýšení organické návštěvnosti také pomůže úprava stávajícího a průběžná tvorba obsahu nového. Věděli jste, že když aktualizujete svůj starý obsah (článek, popis produkt aj.) za pomoci nových interních prolinků, přidáním obrázků nebo vylepšením textu např. použitím nových relevantních klíčových slov, zvedne se i váš traffic? Mimo vylepšování stávajícího obsahu se zaměřte na průběžné psaní nových článků nebo aktualit, které budou mít dostatek relevantních klíčových slov a budou mít praktický užitek jak pro návštěvníky, tak vyhledávače a uvidíte, jak se postupně vylepšují vaše pozice ve vyhledávání a s tím i organická návštěvnost. Vyhledávače zkrátka mají rádi obsah, který je aktuální a relevantní pro koncového uživatele a dokáží to ocenit lepším umístěním v indexu.

Váš web je pomalý

Kromě chování návštěvníků na webu ovlivňuje rychlost i vaší pozici ve vyhledávačích. Pomalé weby se tak neobjevují na předních stránkách, čímž zbytečně přicházíte o bezplatnou návštěvnost.

Více o tom, co ovlivňuje rychlost webu, nebo jako ji vylepšit se dozvíte v článcích: Pomalý web zabíjí vaše podnikání a Jak na rychlý web na WordPressu.

Váš web nemá podporu pro mobily nebo je pro ně špatně optimalizovaný

Stále častěji uživatelé procházejí webové stránky přes své smartphony, což je trend, který zaznamenal i Google. Ten na základě toho připravuje nový způsob indexování, který bude zohledňovat především vaši mobilní verzi webu. Chcete-li tedy dosáhnout vysoké návštěvnosti, je nezbytné, abyste optimalizovali či nově vytvořili web, který bude dobře dostupný i na mobilech a dalších zařízeních.

Více o tom, co Google chystá se můžete dozvědět v našem dalším článku: Mobile-first indexing zatřese internetem až v březnu.

Jak sledovat organickou návštěvnost a pozice ve vyhledávání?

Nejzásadnější chyby už jste odstranili, teď již stačí sledovat, jak vaše pozice a návštěvnost webu rostou. Jak na to? V digihive používáme Google Search Console a Google Analytics, kde odhalíte z jakých zdrojů a v jakém počtu k vám návštěvnost proudí, v českém nástroji Collabim či Marketing Miner lze potom zase jednoduše sledovat, jak se v čase mění pozice na konkrétní klíčová slova ve vyhledávání.

Zajímají vás další nápady, jak průběžně docílit vyšší návštěvnosti z neplacených zdrojů? Ozvěte se nám!

Kategorie:

Podobné články

Zpět na výpis článků