Připravuje se Google na vyřazení textových reklam?
Není tomu tak dávno, kdy Google tehdy ještě v systému AdWords přišel s rozšířením textových reklam a zároveň navýšením celkového počtu znaků, které bylo v textech možné využít. Současný vývoj však v mnohém naznačuje, že právě rozšířeným textovým reklamám už v novém systému možná pomalu odzvonilo.
Jaké změny jsou na dohled?
Google se obecně ve svých systémech příliš netají pozitivním vztahem k automatizaci, to samé už však mnohdy nelze říct z pohledu druhé strany. Nejen proto Google k podobným úpravám přistupuje velmi obezřetně a často je zavádí pouze ve vybraných účtech v rámci skrytých beta testů. Jeden takový, zdá se, právě probíhá, a z různých zdrojů tak přichází první zmínky o zakrytí možnosti vytvoření rozšířených textových reklam (zkráceně ETA), které měly být nahrazeny responzivními inzeráty (ve zkratce RSA).
Pro úplnost je potřeba zmínit, že i v rámci tohoto testu je stále možné textové reklamy samostatně vytvářet, avšak nalezení této možnosti v upraveném rozhraní je až příliš komplikované. Zůstává tedy otázkou, jestli případně dojde k podobné změně i v editoru a jaký je vlastně její celkový záměr. Druhou na první pohled možná příliš nesouvisející změnou pak je blížící se snížení počtu nedůležitých vyhledávacích dotazů v rámci reportingu, při které se Google odvolává na ochranu osobních údajů a ani z prozatím dostupných zdrojů není příliš zřejmé, o kolik se počet zobrazovaných vyhledávacích dotazů nakonec sníží.
Proč na těchto změnách
záleží?
Pravděpodobný důvod by z pohledu Googlu mohl být poměrně prostý a logický – čím méně kontroly nad optimalizací kampaní budou uživatelé ve svých účtech mít, tím spíše bude možné využít automatizovaných systémů pro navýšení zisku. Tato úvaha je pro tuto chvíli samozřejmě pouze teoretická, přesto bychom ale zejména u druhé změny doufali alespoň v určité přiblížení dotazů, kterých by se měla týkat. Ochrana uživatelských dat je jistě pro všechny velmi důležitá, inzerenti nicméně nemohou ovlivnit to, co nevidí, a je tak zřejmé, že pro mnoho firem bude tato změna mít také negativní finanční dopady. Jak se bude celá situace vyvíjet, budeme i nadále sledovat, mezitím se však nebojte s námi sdílet i vaše názory. Myslíte si, že se blíží konec klasických textových reklam?