Digihive Digihive
Menu
CS
Připravuje se Google na vyřazení textových reklam?

Připravuje se Google na vyřazení textových reklam?

Není tomu tak dávno, kdy Google tehdy ještě v systému AdWords přišel s rozšířením textových reklam a zároveň navýšením celkového počtu znaků, které bylo v textech možné využít. Současný vývoj však v mnohém naznačuje, že právě rozšířeným textovým reklamám už v novém systému možná pomalu odzvonilo.

Jaké změny jsou na dohled?

Google se obecně ve svých systémech příliš netají pozitivním vztahem k automatizaci, to samé už však mnohdy nelze říct z pohledu druhé strany. Nejen proto Google k podobným úpravám přistupuje velmi obezřetně a často je zavádí pouze ve vybraných účtech v rámci skrytých beta testů. Jeden takový zdá se právě probíhá, a z různých zdrojů tak přichází první zmínky o zakrytí možnosti vytvoření rozšířených textových reklam (zkráceně ETA), které měly být nahrazeny responzivními inzeráty (ve zkratce RSA).

Pro úplnost je potřeba zmínit, že i v rámci tohoto testu je stále možné textové reklamy samostatně vytvářet, avšak nalezení této možnosti v upraveném rozhraní je až příliš komplikované. Zůstává tedy otázkou jestli případně dojde k podobné změně i v editoru a jaký je vlastně její celkový záměr. Druhou na první pohled možná příliš nesouvisející změnou pak je blížící se snížení počtu nedůležitých vyhledávacích dotazů v rámci reportingu, při které se Google odvolává na ochranu osobních údajů a ani z prozatím dostupných zdrojů není příliš zřejmé, o kolik se počet zobrazovaných vyhledávacích dotazů nakonec sníží.

Proč na těchto změnách záleží?

Pravděpodobný důvod by z pohledu Googlu mohl být poměrně prostý a logický – čím méně kontroly nad optimalizací kampaní budou uživatelé ve svých účtech mít, tím spíše bude možné využít automatizovaných systémů pro navýšení zisku. Tato úvaha je pro tuto chvíli samozřejmě pouze teoretická, přesto bychom ale zejména u druhé změny doufali alespoň v určité přiblížení dotazů, kterých by se měla týkat. Ochrana uživatelských dat je jistě pro všechny velmi důležitá, inzerenti nicméně nemohou ovlivnit to co nevidí, a je tak zřejmé že pro mnoho firem bude tato změna mít také negativní finanční dopady. Jak se bude celá situace vyvíjet budeme i nadále sledovat, mezitím se však nebojte s námi sdílet i vaše názory. Myslíte si, že se blíží konec klasických textových reklam?

Kategorie:

Podobné články

Nový WordPress 5.5 Eckstine a proč byste ho měli chtít na svém webu?
3 Zář, 2020

Nový WordPress 5.5 Eckstine a proč byste ho měli chtít na svém webu?

Přečíst celý článek
Mobile-first indexing zatřese internetem až v březnu
28 Srp, 2020

Mobile-first indexing zatřese internetem až v březnu

Přečíst celý článek
Případová studie – Solitea Vario
22 Čvc, 2020

Případová studie – Solitea Vario

Přečíst celý článek
Případová studie – Bosonožka
23 Čvn, 2020

Případová studie – Bosonožka

Přečíst celý článek
Případová studie – Kancelářský nábytek
5 Čvn, 2020

Případová studie – Kancelářský nábytek

Přečíst celý článek
Kde se inspirujeme a kde byste mohli i vy
17 Kvě, 2020

Kde se inspirujeme a kde byste mohli i vy

Přečíst celý článek
Případová studie – Alto systems
19 Dub, 2019

Případová studie – Alto systems

Přečíst celý článek
Zpět na výpis článků