Digihive Digihive
Menu
CS
Co je to PPC reklama a její výhody

Co je to PPC reklama a její výhody

Uvažujete, jakým způsobem dostat uživatele na vaše webové stránky nebo e-shop? Že nechcete pouze návštěvníky, ale nejraději máte konverze? Řešením by mohla být PPC reklama, která je jedním z nejúčinnějších nástrojů výkonnostního online marketingu. V následujícím článku odpovídáme na nejčastější dotazy reklamou nepolíbených klientů, kteří se rozhodují, zda „pépécéčka“ zařadit do svého reklamního mixu.

Co to je PPC reklama

Zkratka PPC znamená pay per click, tedy platbu za kliknutí. Z toho vyplývá, že platíte nikoliv za pouhé zobrazení vašich reklam, ale až za kliknutí na ně. Cílem je nalákat na web nové návštěvníky. Mezi formáty PPC reklamy patří reklama ve vyhledávačích jako je Google (Google Ads) nebo Seznam (Sklik), reklama v obsahové síti (display, kontextová), remarketing a další. Na bázi platby za kliknutí fungují také reklamy na sociálních sítích.

Výhody PPC reklamy

PPC reklamy mají řadu výhod a nevýhod, které je třeba před tím, než s nimi začnete, důkladně zvážit.

  • Jak již bylo řečeno výše, platíte za každý proklik. Tudíž přesně víte, jaký dopad reklama měla, a zda se vám do ní vyplatilo investovat peněžní prostředky. Díky tomu lze dosáhnout vysoké návratnosti investic.
  • Rozpočet si určujete sami, což vám umožňuje mít dobrý přehled o výši vynaložených prostředků do reklamy.
  • PPC reklamy jsou jednoduše měřitelné. Výsledky lze vhodně analyzovat, porovnávat a dle toho kampaně optimalizovat.
  • Sledovat výsledky můžete ihned po spuštění.
  • Reklamu ve vyhledávačích lze velmi přesně zacílit na potenciální klienty například podle klíčových slov, výrazů a zájmů či pomocí regionálního cílení. Zobrazuje se tak jen uživatelům, pro které jsou vaše stránky relevantní, mohly by je zajímat, a je velká šance, že na vaši reklamu kliknou nebo dokonce provedou konverzi.

Nevýhody PPC reklamy

  • Reklamní systémy se pořád vyvíjejí a přicházejí s novinkami, které je potřeba neustále sledovat.
  • Pro efektivní správu a analýzu kampaní je nutná znalost dalších nástrojů.
  • Pokud kampaně průběžně nekontrolujete a neoptimalizujete, mohou se náklady průběžně sčítat a investované peníze by mohly být zbytečné.

Výhody oproti SEO (PPC vs. SEO)

Přemýšlíte, zda investovat čas a peníze do PPC nebo raději do SEO? PPC reklamy jako způsob placené návštěvnosti webových stránek mají oproti SEO několik (ne)výhod. O SEO se můžete dozvědět více v našem článku Co se skrývá pod zkratkou SEO.

  • Výsledky PPC reklamy se dostaví v podstatě ihned, kdežto SEO je běh na dlouhou trať. Výsledky optimalizace pro vyhledávače jsou vidět v řádu několika týdnů až měsíců.
  • PPC reklamy mají oproti SEO nižší počáteční náklady.
  • „Pépécéčka“ lze kdykoliv vypnout. Když nechcete do PPC vkládat peníze, prostě je vypnete. U SEO to tak úplně říct nelze.

Pro co nejlepší výsledky by však PPC reklamy společně se SEO měly jít ruku v ruce a doplňovat se v oblastech, na které je druhý způsob získávání návštěvníků webových stránek, krátký.

Máte správně nastavené PPC kampaně? A můžeme je vidět? Provedeme audit vašich PPC kampaní a zjistíme, zda všechno běží, jak má. Pokud ne, sjednáme rychlou nápravu. Že byste to vyzkoušeli raději sami? PPC kampaně také školíme. Zkusíte to s námi? Kontaktujte nás.

Kategorie:

Podobné články

Zpět na výpis článků