Digihive Digihive
Menu
CS
Jak využít shoptet na maximum?

Jak využít shoptet na maximum?

Založili jste si e-shop na Shoptetu, ale vytoužené výsledky stále nepřichází? Nevíte si rady s tím, jak zvýšit návštěvnost či zda zavést věrnostní program pro své zákazníky? V následujícím článku představíme 12 jednoduchých tipů, které poradí, jak plně využít potenciál vašeho webu.

Zlepšete architekturu webu

Ze všeho nejdříve zaměřte svoji pozornost na samotné rozložení webu. Správně stanovená obsahová architektura zlepší orientaci vašich zákazníků a zrychlí samotný nákupní proces na stránkách. Kromě spotřebitelů tento tip ocení i vyhledávače. Jelikož vhodně stanovená architektura webu vytváří logiku celého e-shopu a zároveň třídí obsah tak, aby byl pro vyhledávače snadno dohledatelný.

Zdokonalte filtraci produktů

Možná vás překvapí, že až 70 % kupujících na internetu tráví na e-shopech nejvíce času procházením kategorií a produktů. Přesně z tohoto důvodu je správná filtrace naprosto stěžejní. Dobře nastavené filtry urychlí proces vyhledávání veškerého zboží, což jistě ocení jak současní, tak i budoucí zákazníci.

Využijte parametrické kategorie

Parametrické kategorie představují kategorie, které na webu vznikají filtrací a které je vhodné využít především v situaci, kdy na svém webu nabízíte široký sortiment dostupný ve více variantách (parametrem mohou být například značky, barvy či velikosti). Pro každý parametr a kombinaci parametrů vám ve struktuře e-shopu vznikne nová kategorie. Parametrické kategorie ovšem na e-shopu neuvidíte jako klasické kategorie. Zákazníci se na stránku parametrických kategorií dostanou z vyhledávačů – většina uživatelů do vyhledávače zadává specifické termíny jako ,,Pánské tenisky Adidas černé“, je tedy velmi výhodné mít na e-shopu stránku s černými pánskými teniskami značky Adidas. Šikovně nastavené parametrické vyhledávání dokáže vygenerovat do souboru sitemap.xml veškerou strukturu dostupných variant, které poskytne vyhledávačům k zaindexování, což zvýší organickou návštěvnost webu.

Optimalizujte produktové stránky

Věnujte produktovým stránkám stejnou pozornost jako úvodní straně webu – právě produktová stránka zodpovídá za samotný prodej. Poutavý titulek, kvalitní fotografie, podrobný popis a hodnocení produktu či třeba optimalizace barev představuje prvky, na které byste při tvorbě produktových stránek měli myslet. Samozřejmostí je také zobrazení stránek na mobilních zařízeních, rychlost načítání stránky a přidání tlačítek „Koupit” nebo „Přidat do košíku”. Dalšími tipy, které pro produktové stránky doporučujeme, je uvedení jasných pravidel reklamace a informace o cenách dopravy. Optimalizovaná stránka sníží hloubku scrollování a zvýší celkovou rychlost webu. Významnou roli hraje také správný název produktů a kategorií. U hlavních kategorií doporučujeme meta popisy vyplnit ručně. Jinak se může stát, že vyhledávače nebudou vědět, jaké produkty nabízíte a organické vyhledávání webu bude nízké.

Vylepšete košík

Jestliže nabízíte benefity k nákupu, neváhejte zmínku o nich přidat i do košíku. Zároveň zkontrolujte ceny dopravy a možnosti plateb u konkurenčních webů a případné rozdíly dožeňte. Kvalitní nabídka dopravy i platebních metod je totiž pro zákazníka stejně podstatná jako nabídka poskytovaného zboží. Férový přístup v cenách a dopravě jistě ocení každý kupující. Zároveň v rámci košíku doporučujeme nabízet registraci do věrnostního programu – uživatelé získají benefity na budoucí nákupy a vy si tím rozšíříte svou klientskou základnu.

Upravte XML feedy

XML neboli produktové feedy obsahují detailní informace o poskytovaných produktech na vašem webu. Pokud chcete své produkty nabízet na vyhledávačích zboží jako jsou Heureka, Zboží, Google nákupy nebo na sociálních sítích, musíte XML feedy upravit. Typickými problémy, kterým můžete čelit, je špatná kategorizace produktů nebo chybějící parametry a popisky. Zavedení těchto změn vede k výraznému zvýšení firemního obratu. V případě, že si nejste jisti jak na to, rádi vám pomůžeme. Váš XML feed podrobíme našemu pečlivému auditu a představíme chyby, které brzdí váš úspěch na daném vyhledávači. Následně poskytneme taková řešení, která budou splňovat veškeré technické požadavky.

Odstraňte technické chyby

Častou chybou mnoha webů jsou nefungující odkazy. Důvodem těchto chyb jsou změny produktů, při kterých se starý URL odkaz zapomene správně přesměrovat. V řadě případů však za technickými problémy může stát přístup robotů ke stránce, proto je nutné botům ke stránkám přístup povolit. Jedinou výjimkou jsou stránky, na které nechceme, aby se uživatelé z vyhledávačů dostávali – například košík, login do adminu a jiné. Jestliže dané problémy nechcete řešit sami rádi vám v rámci našeho SEO pomůžeme.

Zaveďte věrnostní program

Zapojte své zákazníky do věrnostního programu a dejte jim důvod se na váš web opakovaně vracet. Obecně platí, že získání nového zákazníka je podstatně složitější, než udržení toho stávajícího. Proces věrnostního programu lze snadno automatizovat pomocí e-mailingu a systému věrnostních slev, což vede k výraznému zvýšení opakovaných nákupů.

Na e-shopu nešetřete

Nebojte se investovat více peněz do fungování e-shopu, neboť právě ten generuje společnostem největší obrat. Infrastruktura a vzhled e-shopu silně ovlivňuje důvěryhodnost, kterou k vám zákazníci mají. Zaměřte se proto na to, aby byl e-shop uživatelsky přívětivý. U vhodně vybraných doplňků vás často čeká opravdu vysoká návratnost.

Měřte a vyhodnocujte data

Využijte snadné propojení platformy Shoptet se všemi základními měřícími nástroji Google Analytics a získaná data pozorně vyhodnocujte. Soustřeďte se na to, odkud k vám návštěvníci e-shopu chodí, na jakých stránkách se nejvíce pohybují a na základě toho zkoumejte, kde vznikají úzká místa vašeho webu. S informacemi nadále pracujte a upravte web tak, aby co nejvíce vyhovoval vaší cílové skupině zákazníků.

Upravte vzhled

Upravený design webu vede na základě dat ke zvýšení konverzního poměru až o 25 %. Zároveň je výjimečný vzhled e-shopu pro návštěvníka mnohem snáze zapamatovatelný oproti obecným šablonám. Také byste se měli věnovat pozornost responzivnímu designu při užívání mobilních telefonů, ze kterých na weby přichází stále více uživatelů – pokud je pohyb na webu pro zákazníka nakupujícího z mobilního telefonu složitý, je pravděpodobné, že jeho návštěva nepovede ke konverzi. V rámci úprav lze design webu přizpůsobit cílové skupině a prodávanému produktu, tak aby vyhovoval požadavkům zákazníka.

Experimentujte

Online marketing se stejně jako chování zákazníků neustále mění. Nebojte se experimentovat a zkoušet nové věci. Můžou to být například změny popisu produktů, změny v pořadí filtrů, cenové experimenty nebo možné změny v pořadí produktů u daných kategorií. To nejhorší co můžete udělat, je nedělat nic. Tak se nebojte a experimentujte.

Je pro vás orientace na Shoptetu i přesto obtížná? Rádi vám pomůžeme zvýšit efektivitu vašeho e-shopu. Stačí nás kontaktovat.

Kategorie:

Podobné články

Zpět na výpis článků