Digihive Digihive
Menu
CS
Jak využít reklamu na Facebooku pro váš e-shop

Jak využít reklamu na Facebooku pro váš e-shop

Založili jste e-shop, společně s ním účty na sociálních sítích včetně Facebooku, začali jste přidávat příspěvky a ono nic. Žádná vysněná srdíčka a ovace nad vašimi produkty se nekoná, o nákupech ani nemluvě. Organický dosah na Facebooku je velmi malý, zejména když nehýříte zrovna velkým počtem fanoušků. Pojďme se společně podívat na to, co můžete udělat pro větší úspěch vašeho byznysu na internetu.

Proč komunikovat na sociálních sítích

Komunikace na sociálních sítích je v dnešní době tak trochu samozřejmost. Lidé si vás na nich začnou hledat, číst si recenze a názory ostatních na váš e-shop, aby si byli jistí, že jste důvěryhodný dodavatel a vaše zboží stojí za to. Zkrátka a dobře, sociální sítě jsou významným komunikačním kanálem, kterým můžete zklamat i získat zákazníky a také leccos vhodným sdělením zachránit.

Jak je to s organickým a placeným dosahem

Organický dosah vyjadřuje počet uživatelů, kteří viděli váš obsah, aniž byste za toto zobrazení museli zaplatit. Výše jste se dočetli, že organický dosah na Facebooku se v současné době stále snižuje. Proč je tomu tak?

  • obrovské množství obsahu – roste počet stránek, které publikují příspěvky, FB tak musí selektovat zobrazované množství (nejen) dle kvality příspěvků.
  • algoritmus – uživateli se ukazují příspěvky, které by jej pravděpodobně mohly více zajímat. A rozhodně mezi to nepatří obsah firemních stránek, ale osobních profilů přátel. Řečeno slovy Facebooku: nejde o algoritmus, ale mnohovrstevnatý model strojového učení a hodnocení sloužící k předpovědi nejzajímavějších a nejhodnotnějších příspěvků pro každého jedince. Facebook tedy místo toho, aby příspěvky ve feedu zobrazoval v chronologickém pořadí, jednotlivé posty ohodnotí a seřadí je podle potenciálního zájmu uživatele.
  • za vším hledejte peníze – o bod výše Facebook seřadil posty tak, aby vás u sebe co nejdéle udržel a vy tak viděli více reklam. To neznamená nic jiného než více peněz pro Facebook.

Samozřejmě existuje spousta tipů, jak zvýšit samotný organický dosah, o tom si můžete přečíst v našem článku: Jak na organický dosah na sociálních sítích, který pro vás připravujeme.

Pokud to váš rozpočet dovoluje nebo máte jasné cíle, kterých lze snadněji dosáhnout placeným dosahem, rozhodně doporučujeme do vaší onlinové strategie reklamy na Facebooku zařadit. Kombinace přirozeného a placeného dosahu vám může přinést zajímavé výsledky.

Jaké jsou vlastně benefity reklamy na sociálních sítích?

  • budování značky a branding,
  • přímá komunikace se zákazníky,
  • možnost vhodného zacílení díky informacím, které o sobě zveřejňují uživatelé (věk, pohlaví, rodinný stav, zájmy, atd.).

Jak začít s reklamními kampaněmi

Reklamními kampaněmi můžete oslovit 2,89 miliardy aktivních lidí na Facebooku, a to téměř okamžitě. Předpokládáme však, že neprodáváte natolik univerzální produkt, který zaujme takovou spoustu uživatelů, a proto než vyčleníte část rozpočtu na reklamu, měli byste si odpovědět na několik základních otázek.

  • CO je vaším cílem? Reklamní cíle by měly korespondovat s marketingovými a ještě lépe byznysovými cíli. Měli byste si proto ujasnit, jaké jsou vaše priority a čeho chcete dosáhnout. Jde vám o budování značky, akvizici zákazníků a konverzí, čtenost vašich článků, rozvíjení diskuze o vašich produktech nebo třeba vzdělání zákazníka?
  • KDO je váš zákazník a v jakém stádiu poznání nebo nákupu vašeho produktu se nachází? Tady je nutné si uvědomit, zda lidé patří do skupiny, která by o váš produkt mohla mít zájem, nebo jsou ve fázi rozhodování mezi vámi a vaší konkurencí či váš produkt již zakoupili. Na tuhle otázku by vám mimo jiné mohl pomoci odpovědět také framework STDC (see think do care).
  • JAKÉ info o zákazníkovi máte? Zákazníky není radno házet do jednoho pytle. Rozdělili jste si je na skupiny? Kdo ale tito lidé jsou? Uvědomte si, jaké informace máte o svých zákaznících k dispozici, zda máte vytvořenou jejich databázi a odkud můžete čerpat data, která lze využít k pozdějšímu přesnému zacílení vašich reklam.

Tipy na závěr

Podle vašich cílů můžete využít různé formy facebookových reklam:

  • Nové zákazníky můžete získávat pomocí custom a lookalike audiences. Custom audiences jsou vlastní okruhy uživatelů (= vytvoříte si je sami z uživatelů z webu, ze seznamu zákazníků, ze zaujatých uživatelů, dle aktivity v aplikacích). Pomocí vlastních okruhů můžete vytvořit lookalike audiences, tedy okruhy podobných uživatelů, kteří se v něčem podobají vašim nejlepším zákazníkům, takže je pravděpodobné, že je bude váš e-shop zajímat.
  • Můžete vyzkoušet cílení na potenciální zákazníky vašich konkurentů – jsou-li s jejich produkty/službami nespokojeni, ukažte jim vaše řešení, případně představte vaše benefity. Tím samozřejmě nemyslíme srovnávací reklamu a podobné formáty mimo mez zákona.
  • Využijte remarketing a začněte cílit na zákazníky, kteří už váš e-shop někdy navštívili, ale nenakoupili. Tím, že uživatel už jednou na váš web dorazil a třeba i provedl nějaký krok, poukázal na to, že má pravděpodobně o vaše produkty zájem. Ne nadarmo je pak remarketing jednou z nejúčinnějších forem reklamních kampaní, protože uživateli připomíná, co ho na webu zaujalo a často dokončuje požadované kroky vedoucí ke konverzi.
  • Vyzvěte stávající zákazníky k dalšímu nákupu. Získání nového zákazníka je 10krát dražší než udržení si stávajícího. Záleží však samozřejmě na tom, jaké produkty nabízíte. Pokud je to možné, využijte reklamní formáty k oslovení stávajících zákazníků.

Že jsou pro vás reklamy na sociálních sítích španělská vesnice? Nechte to na nás! Rádi vám poradíme, jak nastavit vaše kampaně tak, aby opravdu vydělávaly. Není nic jednoduššího, než nás kontaktovat.

 

Kategorie:

Podobné články

Zpět na výpis článků