Případová studie – Bosonožka
Bosonožka je prodejce barefoot a minimalistické obuvi pro děti a dospělé. Je na trhu od roku 2015. Začala nejdříve s prodejem dětské obuvi a na jaře 2019 rozšířila portfolio o obuv pro dospělé a v srpnu 2019 otevřela svoji první kamennou prodejnu.
S Bosonožkou jsme začali spolupracovat v létě 2018. Bosonožka aktivně neinzerovala své produkty na internetu, pouze přidávala příspěvky o nových produktech na svoji facebookovou stránku.
S klientem jsme si stanovili následující cíle naší spolupráce:
- posílit / upevnit pozici Bosonožky na trhu s barefoot obuví
- identifikovat online kanály, které pomohou zvýšit obrat eshopu
- zvýšit obrat při stanovém PNO
- rozšířit povědomí o Bosonožce a barefoot obuvi
- zjistit, zda má smysl rozšířit portfolio o segment obuvi pro dospělé
Úprava eshopu jako první krok k nastartování businessu
Před zahájením prací na marketingu jsme zanalyzovali příležitosti v rámci samotného webu. Tentokrát jsme vycházeli z již hotové Shoptet šablony, kterou jsme vylepšili tak, aby se na ní zákazníkům dobře orientovalo a navýšili jsme primárně pravděpodobnost uzavření obchodu.
Krom lehkého redesignu jsme doprogramovali speciální funkce na míru jako pop-up okna pro sběr kontaktů, napojení webu na systém pro správu newsletterů nebo speciální funkcionalitu pro výběr velikosti bot. Abychom mohli správně vyhodnocovat následné marketingové aktivity, nastavili jsme analytický systém.
Marketingová strategie
Po seznámení se s trhem barefoot obuvi jsme klientovi doporučili marketingový mix kanálů, který mu pomůže s nárůstem tržeb s ohledem na stanovené PNO a marži.
Při přípravě kampaní jsme vycházeli z analýzy klíčových slov, která nám pomohla pochopit, co uživatelé v tomto segmentu vyhledávají. Postupně jsme nastavili jednotlivé typy kampaní. Začali jsme textovými inzeráty, potom jsme přidali srovnávače a remarketing. Když jsme zjistili, že nám kampaně dobře fungují, tak jsme do marketingového mixu zařadili i Facebook a emailing.
První rok spolupráce
Během našeho prvního společného roku došlo k navýšení tržeb o 47 %.
V průběhu roku jsme optimalizovali marketingový mix online kanálů a jednotlivé kampaně. Ty neefektivní jsme vypnuli a soustředili se jen na ty, které přispívaly k dosažení stanovených cílů.
Během prvního roku spolupráce se nám podařilo identifikovat placené kanály, které jsou efektivní a přinášejí dobré výsledky. Do dalšího období jsme si dali za cíl věnovat se SEO a zlepšit pozice eshopu v organickém vyhledávání na vybraná klíčová slova. Vycházeli jsme z podrobné analýzy klíčových slov, na základě které jsme navrhli novou architekturu eshopu a přidali další parametry na filtrování.
Než jsme se začali věnovat SEO aktivitám, tak se eshop na vybraná klíčová slova zobrazoval na druhé stránce s výsledky vyhledávání. Po třičtvrtě roce se průměrné pozice klíčových slov
zlepšily o 50 %.
Současný stav
Díky obrovskému růstu v Čechách jsme s Bosonožkou expandovali na Slovensko, kde jsme také založili slovenský eshop, který od vstupu na trh ještě nepřestal růst. Po dvou letech intenzivní mravenčí práce na zlepšování SEO se Bosonožka umísťuje na předních pozicích při vyhledávání klíčových slov spojených s barefoot obuví a úspěšně proniká i na trh obuvi klasické.
Na základě důkladné analýzy uživatelských dat jsme v roce 2021 kompletně redesignovali oba eshopy, což přispělo k růstu konverzního poměru o nevídaných 20 %.
V porovnáním se začátkem spolupráce nyní Bosonožka generuje o 400 % vyšší roční tržby.