Digihive Digihive
Menu
CS
Případová studie – Bosonožka

Případová studie – Bosonožka

Bosonožka je prodejce barefoot a minimalistické obuvi pro děti a dospělé. Je na trhu od roku 2015. Začala nejdříve s prodejem dětské obuvi a na jaře 2019 rozšířila portfolio o obuv pro dospělé a v srpnu 2019 otevřela svoji první kamennou prodejnu.

S Bosonožkou jsme začali spolupracovat v létě 2018. Bosonožka aktivně neinzerovala své produkty na internetu, pouze přidávala příspěvky o nových produktech na svoji facebookovou stránku.

S klientem jsme si stanovili následující cíle naší spolupráce:

  • posílit / upevnit pozici Bosonožky na trhu s barefoot obuví
  • identifikovat online kanály, které pomohou zvýšit obrat eshopu
  • zvýšit obrat při stanovém PNO
  • rozšířit povědomí o Bosonožce a barefoot obuvi
  • zjistit, zda má smysl rozšířit portfolio o segment obuvi pro dospělé

Úprava eshopu jako první krok k nastartování businessu

Před zahájením prací na marketingu jsme zanalyzovali příležitosti v rámci samotného webu. Tentokrát jsme vycházeli z již hotové Shoptet šablony, kterou jsme vylepšili tak, aby se na ní zákazníkům dobře orientovalo a navýšili jsme primárně pravděpodobnost uzavření obchodu.

Krom zatraktivnění vizuálu jsme doprogramovali speciální funkce na míru jako pop-up okna pro sběr kontaktů, napojení webu na systém pro správu newsletterů nebo speciální funkcionalitu pro výběr velikosti bot. Abychom mohli správně vyhodnocovat následné marketingové aktivity, nastavili jsme analytický systém.

Marketingová strategie

Po seznámení se s trhem barefoot obuvi jsme klientovi doporučili marketingový mix kanálů, který mu pomůže s nárůstem tržeb s ohledem na stanovené PNO a marži.

Při přípravě kampaní jsme vycházeli z analýzy klíčových slov, která nám pomohla pochopit, co uživatelé v tomto segmentu vyhledávají. Postupně jsme nastavili jednotlivé typy kampaní. Začali jsme textovými inzeráty, potom jsme přidali srovnávače a remarketing. Když jsme zjistili, že nám kampaně dobře fungují, tak jsme do marketingového mixu zařadili i Facebook a emailing.

Výsledky

Za první rok spolupráce došlo k navýšení tržeb o 47 %.

V průběhu roku jsme optimalizovali marketingový mix online kanálů a jednotlivé kampaně. Ty neefektivní jsme vypnuli a soustředili se jen na ty, které přispívali k dosažení stanovených cílů.

Během prvního roku spolupráce se nám podařilo identifikovat placené kanály, které jsou efektivní a přinášejí dobré výsledky. Do dalšího období jsme si dali za cíl věnovat se SEO a zlepšit pozice eshopu v organickém vyhledávání na určitá klíčová slova. Vycházeli jsme z podrobné analýzy klíčových slov, na základě které jsme navrhli novou architekturu eshopu a přidali další parametry na filtrování.

Než jsme se začali věnovat SEO aktivitám, tak se eshop na daná klíčová slova zobrazoval na druhé stránce s výsledky vyhledávání. Po třičtvrtě roce se průměrné pozice klíčových slov zlepšily o 50 %.

Na Bosonožce mohou objednávat i zákazníci ze Slovenska. Aby bylo objednání pro slovenské zákazníky ještě jednodušší připravujeme přímo slovenský eshop.

Kategorie:

Podobné články

Zpět na výpis článků