Digihive Digihive
Menu
CS
Mobile-first indexing zatřese internetem až v březnu

Mobile-first indexing zatřese internetem až v březnu

Stále více a více uživatelů brouzdá na webu na mobilních zařízeních a Google již několik let připravuje nový způsob indexace webových stránek do svého katalogu, který by tento trend odrážel. Nově se tak bude brát v potaz obsah a výkonnost právě mobilní a ne desktopové verze, jak tomu bylo doposud.

Původně byla celoplošná změna plánovaná již na září 2020, ale hlavně kvůli korona krizi Google dává všem, kteří zaspali nebo nemohli změnu řešit, několik drahocenných měsíců k dobru.

Na Google mobile first indexing by se měli připravit všichni majitelé webů, kteří jsou závislí na organické návštěvnosti z vyhledávání

Máte webové stránky a jste závislí na jejich návštěvnosti? Pak byste optimalizaci webu na příchod mobile first neměli podcenit! Lehce se může stát, že pokud vaše mobilní verze neodpovídá mnoha doporučením (nebo dokonce neexistuje!), budete dlouhodobě ztrácet oproti konkurenci, která má web pro mobilní zařízení upravený. Ve vyhledávání vás Google může vyřadit na určitá klíčová slova nebo vás odsunout hluboko do zadních pozic výsledků hledání. Proč by vás to mělo trápit? Jednoduše se to promítne do snížení počtu uživatelů, které na webové stránky dokážete přivést a potažmo také do výkonnosti vašeho webu, ať už se jedná o prodeje nebo další konverzní akce. Při výši investic do placené inzerce nemusím připomínat, že každý uživatel, který na web nepřijde “zadarmo” z vyhledání, je obrovská ztráta.

U klientských webů často vidíme, že poměr placená reklama vs. organické vyhledávání je 50/50 i více ve prospěch organiky. Ztráta uživatelů z neplacených zdrojů tedy může být zásadní.

Není důvod k panice, dejte si ale pozor na skrytý obsah nebo zastaralé mobilní verze

  1. Pokud nemáte responzivní verzi webu, zvažte kompletní redesign nebo alespoň její doplnění. Více než 50 % veškeré návštěvnosti již dnes pochází z mobilních zařízení a pravděpodobnost obchodní úspěšnosti se při nepřizpůsobení webu radikálně snižuje. Pokud chcete svůj business udržet v následujících letech, nehledě na mobile first indexing, měla by to být jedna z prvních investic.
  2. Dejte pozor na “m.” mobilní verze. Starší weby spoléhaly na separátní webové verze na subdoménách, které často servírovaly pouze omezený obsah. Pokud takové řešení máte, je čas na změnu. Obsah na počítačové i responzivní verzi by měl být shodný, protože Google bude brát v potaz pouze mobilní verzi.
  3. Nepoužívejte lazy-load pro obsah založený na uživatelských interakcích (swipování, klikání atp.) Google bot nebude obsah, jehož načítání je vázáno na tyto interakce, zohledňovat.
  4. Vaše mobilní verze by měla být rychlá! Již dlouho je pravdou, že čím rychlejší je web, tím výše si vaší webové stránky bude Google cenit. Velmi často se u klientských webů setkáváme s perfektně optimalizovanou desktopovou verzí, rychlost mobilního webu je přitom často ale problematická. Nevíte, jak rychlý je váš web? Orientačně si ho můžete otestovat přímo v nástroji od Google.
  5. Meta značky mobilní verze by měly odpovídat té desktopové.
  6. Pohlídejte si obrázky. Nezdá se to, ale spousta vyhledávání přichází přes obrázky. Na mobilní verzi by neměly být příliš malé a nekvalitní a neměl by jim chybět alt tag. Google je pak ve vyhledávání nebude prioritizovat.

Jak to vidí přímo odborníci z Google se dočtete přímo v tomto oficiálním článku.

Nevíte si s přechodem na na mobile first indexing rady? Ozvěte se nám!

Kategorie:

Podobné články

Zpět na výpis článků