
Případová studie – Alto systems
ALTO SYSTEMS je společnost, která komplexně řeší manipulaci s břemeny. Je výhradním prodejcem posunovacích zařízení společnosti ZAGRO GmbH v ČR a SR.
Společnost chtěla prorazit v online světě, protože se do něj při hledání vhodných partnerů dlouhodobě přesunují i B2B zákazníci. Rozhodla se tedy na tomto projektu spolupracovat s námi.
Situace klienta
- klient je nespokojený s množstvím poptávek z webového formuláře
- uživatelé neobjednávají menší a levnější produkty, které jsou však vzhledem ke své marži podstatnou součástí celkového obratu
- klient nedokáže přesně popsat, jak se uživatelé na webu chovají
Úvodní očekávání
Po úvodním seznámení s byznysem klienta jsme se pustili do jednotlivých úkolů. Primárně šlo o zvýšení počtu poptávek a prodej produktů přímo z webu.
Jednotlivé úkoly:
- zvýšit počet poptávek z webu
- přivést relevantní návštěvnost na web
- začít prodávat menší a levnější produkty přímo uživatelům
- přesněji měřit akce prováděné na webu
Náš přístup
S klientem jsme vytvořili road mapu činností a pustili se do práce na konkrétních úkolech, které vedly k dosažení stanovených cílů.
Provedli jsme redesign webu, na kterém jsme upravili a zviditelnili kontaktní a poptávkový formulář. Později byl spuštěn eshop na platformě Shoptet, který slouží k přímému nákupu menších a levnějších produktů.
Nasadili jsme heatmapy, abychom mohli měřit pohyb uživatelů na webu. Dále jsme také začali sledovat, kolik procent uživatelů otevře a vyplní poptávkový formulář, včetně toho, kolik procent uživatelů vyplnění formuláře nedokončí. Pozornost zároveň věnujeme i kroku, u kterého s vyplňováním skončí.
Dále bylo nasazeno ecommerce měření pro eshop v rámci Google Analytics, které přináší přesný přehled o transakcích, obratu a prodeji konkrétních produktů z jednotlivých zdrojů návštěv.
Od začátku spolupráce běžely kampaně v PPC systémech pro Google i Seznam. Později byl spuštěn formát Shopping, který je využit pro menší produkty z eshopu.
Výsledky
Výsledkem je to, že uživatelé začali nakupovat menší a levnější produkty přímo přes eshop.
Klient dále získal přehled o počtu transakcí a výši obratu na eshopu, typech produktů, které uživatele zajímají a následně je nakupují a v neposlední řadě o chování uživatelů na webu (zda vyplňují formulář, odesílají email či zavolají lze nyní zjistit díky událostem měřeným na stránkách).
AltoSystems:
- stoupl počet odeslaných poptávek i konverzní poměr z PPC kampaní
AltoShop:
- data k dispozici od července 2019, zatím tedy nelze porovnávat.