Digihive Digihive
Menu
CS
Kdy je nejlepší čas odesílat e-maily zákazníkům?

Kdy je nejlepší čas odesílat e-maily zákazníkům?

Přemýšlíte při tvorbě vaší e-mailové kampaně, kdy je ten pravý čas pro její odeslání? Nejste sami. Připravili jsme si pro vás podněty, nad kterými je dobré se zamyslet před tím, než zvolíte čas pro vypuštění vašeho e-mailu do světa.

Je e-mailing pevnou součástí vašeho online marketingu nebo teprve váháte, zda má vůbec cenu e-maily odesílat? Nejprve je potřeba si uvědomit, čeho chcete ve vaší kampani dosáhnout. Jaký je váš cíl – otevření a přečtení, kliknutí na odkaz nebo konverze na vašem e-shopu? Zamyslete se nad tím, kdo je váš zákazník a co přes den dělá. Pokud působíte v B2B sektoru, budete volit jiný čas odeslání, než kdybyste prodávali třeba dětské boty.

Frekvence a typ e-mailu

Při volbě času se lze řídit také typem e-mailu, který odesíláte. V případě transakčních e-mailů netřeba tuto otázku řešit, e-mail je vhodné odeslat co nejdříve po provedení nákupu.

Pokud jde o newsletter, který bývá pravidelný, nejspíš jste už také přemýšleli jak často jej odesílat. Tady opět záleží na tom, v jaké sféře působíte a co je vaším cílem. Příliš častá rozesílka by mohla příjemce odradit, obtěžovat a v neposlední řadě spadnout do spamu. Na druhou stranu ozvat se svým zákazníkům jednou za čas nedělá dobrotu, po delší době by mohli zapomenout, že u vás vlastně nakoupili, proč se k odběru vašich e-mailových zpráv přihlásili, a proč váš e-mail přistál právě do jejich schránky. Myslete na to u volby frekvence a nešlápnete vedle.

Jestli se zrovna chystáte oslovit vaše odběratele s akční nabídkou, neotálejte s ní. Po jejím spuštění a přípravě všeho nutného na nic nečekejte a odešlete váš e-mail co nejdříve.

Nejlepší den

Podle studie společnosti CoSchedule jsou nejlepšími dny pro rozeslání e-mailů úterý, středa a čtvrtek. Z ní také vyplývá, že pokud odesíláte dva e-maily týdně, ten druhý naplánujte na čtvrtek. Výzkum společnosti GetResponse zase přišel se zjištěním, že výsledky e-mailů se během jednotlivých dnů v týdnu výrazně neliší.

Zdroj: GetResponse

Nejlepší čas

A teď k odpovědi, kterou jste pravděpodobně chtěli slyšet, když jste zadávali vyhledávací dotaz do Google. V případě času se výsledky liší mnohem výrazněji. Podle studie společnosti GetResponse je nejvhodnější čas brzy ráno. Jejich výzkum je však limitován malým vzorkem e-mailů odeslaných v tyto hodiny, proto tato čísla nemusí být vypovídající. Obecně se doporučuje uvažovat nad tím, co vaši odběratelé během dne pravděpodobně dělají. Pokud se pohybujete v B2B sektoru, nejvhodnější bude, když e-maily odešlete během běžné pracovní doby, například v 9 hodin ráno, kdy si je odběratelé budou moci přečíst vaše sdělení u ranní kávy. V tomto případě určitě vynechejte víkend nebo večerní hodiny, kdy se už vaše cílová skupina práci nejspíš nechce věnovat, a proto tyto zprávy ani nebude číst.

Zdroj: GetResponse

Společnost CoSchedule shrnula své poznatky takto: Nejlepší dobou pro odeslání e-mailu je úterý v 10 ráno, čtvrtek v 8 večer a ve středu ve 2 odpoledne. Každopádně odesláním e-mailu v čas, kdy pravděpodobně lidé mají volno a prostor věnovat se zjišťováním nových informací nebo nákupům, neuděláte krok vedle. Může to být například v době polední pauzy nebo odpoledne, kdy lidé cestují z práce.

Testujte, zkoušejte, upravujte

Pro zjištění vhodného času můžete využít také A/B testování. Kromě toho, že můžete testovat efektivitu jednotlivých elementů e-mailu, například předmět, jméno odesílatele nebo obsah, testování lze využít i pro vyzkoušení různých odesílacích časů.

Rozdělte si příjemce na části a každé z nich odešlete e-mail v jinou dobu. Poté můžete výsledky těchto skupin porovnat mezi sebou. Srovnejte nejen počty otevření, ale i prokliky a konverze. Doporučujeme test vyzkoušet několikrát a dle vašich výsledků si vybrat čas přímo na míru vaší cílové skupině. Koneckonců je třeba si uvědomit, že nejdůležitější je vztah se zákazníkem, který svými pečlivě a na míru připravenými zprávami, budujete.

Jestli jste s emailingem ještě nezačali, možná vám pomůže náš článek Jak začít s e-mail marketingem. Pořád si nejste jisti, jak na to, nebo potřebujete poradit? Pomůžeme vám nastavit e-mail marketing tak, aby fungoval. Ozvěte se nám.

Kategorie:

Podobné články

Zpět na výpis článků