Digihive Digihive
Menu
CS
Novinky ze světa digitální reklamy Microsoftu a Applu

Novinky ze světa digitální reklamy Microsoftu a Applu

Microsoft ke konci června letošního roku oznámil příchod zcela nové platformy pro správu reklam v digitálním prostředí, která dostala poněkud prostý název Digital Marketing Center. Tehdy o ní ještě nebyly zveřejněny veškeré podrobnosti, v tomto měsíci nicméně služba postupně přechází do fáze beta testování, a tak se nyní můžeme společně podívat na to, co některým společnostem dokáže do budoucna nabídnout.

V první řadě je důležité zmínit, že Digital Marketing Center je dostupný zdarma, avšak zatím pouze na území USA. Služba cílí především na menší a střední podniky, kterým pak poskytuje poměrně komplexní správu marketingových aktivit na jednom místě. Nejde tedy jen o Microsoft Advertising, ale také o platformy Google Ads, Facebook Business Manager, Twitter nebo Instagram, ze kterých lze napojit veškerá podstatná data a rovněž v nich spravovat kampaně nebo třeba i samotné profily včetně komunikace se zákazníky v rámci jednotného prostředí.

Zaměření na menší podniky s sebou ale přináší také jistá omezení. Hlavním lákadlem služby se kromě celkového sjednocení prostředí a analytiky zdá být plně automatizovaná správa kampaní s využitím umělé inteligence (AI), která však samotné uživatele podle všeho nepustí k příliš mnoha změnám. V praxi by tedy mělo stačit nastavit reklamní cíle, rozpočet, případně i nějaké základní cílení a o zbytek už by se mělo postarat zmiňované AI. To potom údajně dokáže generovat vlastní klíčová slova, upravovat nabídky na základě průběžných výsledků, pomoct při tvorbě inzerátů nebo přerozdělovat celkový budget všem platformám pro optimalizaci návratnosti.

Ze zkušeností nicméně víme, že přenechat vše včetně tvorby inzerátů na AI je poměrně odvážný krok do neznáma a zůstává tedy otázkou nakolik bude současná beta úspěšná. Samotné využití AI je navíc do značné míry rovněž limitující, neboť zatím funguje prakticky pouze v angličtině a v jiných jazycích naopak mnohdy může i uškodit. Bylo by tedy nakonec odvážné tvrdit, že Microsoft v tomto ohledu dokáže konkurovat například placenému HubSpotu, který je v daném odvětví mnohem zavedenější službou, jistě to však pro Microsoft znamená příliv cenných zkušeností včetně ohromného množství dat, která se ve světle dalších událostí ještě můžou hodit.

Pracuje Apple na vlastním vyhledávači?

Jako příklad jedné takové události můžeme uvést spekulace, že se Apple údajně snaží pracovat na vlastním vyhledávači, kterým by do budoucna dokázal konkurovat Googlu. Rivalita mezi těmito společnostmi sice v posledních měsících pod vlivem pandemie poněkud utichla, to však nemění nic na tom, že vlastní vyhledávač je posledním pomyslným dílem skládačky, který by Applu umožnil dosáhnout celkové kontroly nad obsahem i aplikacemi, které zobrazuje uživatelům. Jen pro připomenutí je zde vhodné zmínit, že Apple si velmi pravděpodobně nechával od Googlu platit za jeho ponechání jako výchozího vyhledávače na zařízeních s iOS a ačkoliv nešlo o zrovna malé peníze, v tuto chvíli na nich určitě není nijak závislý.

Tento krok by tak ze strany Applu byl logický a navíc by přinesl tolik potřebnou silnou konkurenci do prostředí na trhu, ve kterém si Google podle webu statcounter stabilně udržuje svůj podíl okolo 90-95% v závislosti na typu zařízení. Apple tedy podle dostupných zdrojů postupně navyšuje aktivitu v prohledávání webů, nedávno upravil stránku podpory pro Applebota (ekvivalent Googlebota) se zaměřením na robots.txt i na další detaily pro web development a v neposlední řadě také vytvořil nové relevantní pracovní příležitosti pro vývojáře vyhledávačů.

Přestože všechny tyto informace nasvědčují tomu, že by se Apple mohl o vlastní vyhledávač skutečně pokoušet, pro tuto chvíli jsou to samozřejmě stále pouhé spekulace a až čas ukáže zda byly v něčem pravdivé. Z pohledu digitálního marketingu je to však jistě něco, co se do budoucna vyplatí sledovat.

Kategorie:

Podobné články

Zpět na výpis článků