Digihive Digihive
Menu
CS

Analýza klíčových slov

Klíčová slova jsou základním stavebním kamenem každého webu. Pomůžou vám určit, co je pro vaše webové stránky zásadní a co byste naopak mohli vynechat. Jsou stěžejním nástrojem při tvorbě informační architektury, SEO i při copywritingu. Zároveň jsou souborem podstatných frází a slov, které uživatelé vyhledávají na internetu, konkrétně třeba na vyhledávačích jako jsou Google nebo Seznam. Bez analýzy klíčových slov se tak neobejdete ani v prostředí marketingu, především při tvorbě nových kampaní a strategií. V digihive proto věříme, že pečlivě odvedená analýza klíčových slov je tím prvním a současně i nejdůležitějším krokem k úspěchu, ať už tvoříme nový web nebo děláme redesign vašeho stávajícího.

Jak tedy naše analýza klíčových slov probíhá?

V zásadě bychom ji mohli rozdělit do několika částí:

1. Sběr klíčových slov

Stejně tak jako ten nejlepší chléb nevznikne bez poctivě vyzrálého kvasu, ani analýza klíčových slov se u nás neobejde bez spolehlivě připraveného data setu. V této části proto trávíme dlouhé dny procházením všeho, co by do budoucna mohlo být podstatné – původní i nová klíčová slova, vyhledávací dotazy, data z kampaní, data z Google Analytics, weby i nabídky konkurence, návrhy slov z nejrůznějších nástrojů a mnoho dalšího. Často jsou to až desítky tisíc klíčových slov, které pak jednotlivě řadíme podle jejich relevance a několikrát je také filtrujeme, abychom tak dostali výsledný soubor pro další kroky. Samotný sběr je pro nás proto časově (a někdy možná i energeticky) nejnáročnější, nicméně po předchozích zkušenostech už víme, že výsledek vždy stojí za to.

2. Data mining

Teprve když je seznam zcela připravený, přecházíme do datové části analýzy, ve které si necháváme vygenerovat celou řadu informací. Zajímají nás především data o vyhledávanosti a konkurenčnosti klíčových slov v rámci všech výsledků na Googlu a Seznamu, nezapomínáme ale například ani na pozice ve vyhledávání nebo analýzu obsahu stávajícího webu včetně síly nejvhodnějších vstupních stránek. Jednoduše hledáme a snažíme se z našeho seznamu vždy dostat vše, co by mohlo být do budoucna byť i jen trochu přínosné.

3. Čištění dat

Po získání všech dat přichází na řadu jejich další čištění, aby bylo možné dále pracovat pouze s těmi klíčovými slovy, která jsou pro vaši firmu relevantní. V této fázi už ale výsledky ze všech nástrojů také spojujeme a začínáme v nich hledat různé souvislosti. Tato část analýzy je bezpochyby nejvíce technická, a proto při ní dbáme na to, aby se datům při naší práci nic nestalo a vše spolu sedělo dohromady.

4. Kategorizace

Ještě předtím, než data zkrášlíme v závěrečném výstupu, myslíme především na to, aby byl co možná nejpřehlednější, a proto každému klíčovému slovu přiřazujeme nejen různé kategorie, ale i relevanci na základě které pak můžeme vypočítat jeho celkovou důležitost. Pro lepší představu jde například o barvy, typ nebo umístění jednotlivých produktů a další podobné parametry. V této fázi už tedy některé výsledky můžete sami ovlivnit a rádi se s vámi o důležitosti jednotlivých slov poradíme.

5. Vytvoření výstupu

Formátujeme, připravujeme přehledné grafy, trochu vybarvujeme, ale především intenzivně přemýšlíme a hledáme vše co by mohlo být zajímavé. Analýza klíčových slov nakonec není jen o krásném souboru, pro nás je hlavně důležité, aby bylo možné ji efektivně využít pro veškeré budoucí účely. V mnohém proto jdeme za hranice běžných tabulek a dopočítáváme si vlastní proměnné, které by se mohly hodit.

A co vše tedy naleznete v závěrečném výstupu?

  • Data o vyhledávanosti včetně měsíčních přehledů
  • Data o pozicích a aktuální návštěvnosti z klíčových slov
  • Míru konkurenčnosti klíčových slov
  • Výpočty důležitosti a skóre příležitosti pro jednotlivá klíčová slova
  • Údaje o struktuře a návštěvnosti vašeho webu
  • Souhrnné grafy a přehledy podle různých parametrů spolu s potenciálem růstu

Co vám naše analýza klíčových slov může do budoucna přinést?

  • Zkvalitnění a tvorbu nového obsahu v rámci copywritingu
  • Vylepšení a zefektivnění SEO a PPC strategií
  • Navýšení návštěvnosti z vyhledávačů (v rámci placených i neplacených výsledků vyhledávání)
  • Zvýšení konverzního poměru

Tito klienti už to vědí